Как представата за красота варира в целия свят?
От този прост въпрос се ражда идеята за проучване проведено от маркетинг агенцията Fractl. Проектът, наречен "Възприятия на перфектното", има за цел да покаже как различните култури възприемат женската красота.
За целта са използвали женски графични дизайнери от цял свят, на които е била предоставена една и съща снимка на жена по бельо и с помощта на фотошоп, те трябвало да я променят според стандартите за красота за съответната страна. Целта на проекта е да се разбере по- добре потенциално нереалистичните стандарти за красота и да се види как те се различават по целия свят. Получените становища са интригуващи.
Както можете да видите, промените на дизайнерите правят някои от тези снимки почти неузнаваеми в сравнение с оригиналната снимка. Докато някои останаха до голяма степен сходни с изключение на леко отслабване, други наподобяват нова жена напълно. Драстичните промени в цвета на косата, облеклото, и съотношението талия-ханш бяха общи. Някои дизайнери в Северна, Южна и Централна Америка, са заложили на фигура-“пясъчен часовник“; други в европейски и азиатски държави са заложили на толкова слаб модел, че BMI показателите, падат под или опасно близо до 17.5. (Според Националната здравна служба, "Възрастни с анорексия обикновено имат BMI под 17,5." )
"Като се има предвид широката гама от размери на тялото, подадени от различните държави, ние се чудехме дали тези жени в действителност тежат толкова в реалния свят. Направихме кратка анкета и попитахме участниците да предположат теглото на жената във всяка от фотошоп изображенията. След това ние изчислихме БМИ й въз основа на средните данни за теглото.''
Красотата не може да се прецени обективно,защото, за това, което един човек намира за красиво и буди възхищение, за друг може да не е така". И от различията на изображенията, в това изследване се потвърждава това понятие. Докато красота може да бъде в много форми, и подозираме, че хората винаги ще гонят тези разнообразни идеали за съвършенство.
Ако искате да прочете повече за това проучване, посете страницата на
Geen opmerkingen:
Een reactie posten